Regn igen - rain once again

Jaha då är regnet här igen och jag kan inte säga att jag är ledsen eftersom jag har ganska svårt för värme.
I morse väckte Algot mig igen vid 6-tiden. Jag drog ut på tiden innan jag gick upp men han gav sig inte. Han ville verkligen leka och jag ville verkligen sova! När jag väl gick upp och ätit frukost så lekte vi så det stog härliga till och plötsligt  - pang! - så sov han som en stock. Då passade jag också på att slumra en stund! Att ha katt är verkligen som att ha blivit med barn på sätt och vis! Det är han som styr mitt liv nu! Men han är så fin och go även om han vid något tillf'älle också fräst mot mig!? Jag känner mig lite ovan, har ju egentligen aldrig haft katt på detta viset förut, om ni förstår. Gör katter så? Jag menar, han var vid tillfället väldigt lekig som jag brukar kalla det och jag insisterade på att plocka bort smuts i ögat, det tyckte han INTE om! Då. Annars går det hur bra som helst. Visst är de lustiga de små liven!? Han har nog intigritet den lille!

The rain is here again and I can´t say I´m sorry because I like it more when it´s cool.
This morning Algot woke me up at 6. He really wanted to play and I really wanted to sleep! He´s ruling my life now! It´s like having a baby. But he´s cute even though he once spit at me. I insisted on taking some dirt off his eye and he did NOT like it! He was at the time very playful - if I tried the same thing at another time he will let me do it without any fuzz. Surely they are crazy ones! And adorable!



Efter lekstunden är det gott att sova i fönstret.

After my playtime it´s nice to sleep by the window.

Kommentera här: