Sibbefeber-crazy about Siberian cats

Jahaja, där ser man hur det kan gå! Det här med att skaffa en sibbe skapar nåt slags habegär! Han är ju så fin och go på alla sätt och när jag märker att han behöver en kattkompis då blir det bara så att man (läs:jag!) måste skaffa en sibbe till!
Så nu har jag suttit och surfat på nätet och funderat och tänkt och funderat igen. Alltså, att använda Algot i avel, det har jag velat hela tiden.Då tänkte jag mig i första hand att lämna bort honom men om jag skaffar en hona då kan jag ju själv föda upp små sibbar. Nej, vänta nu! Herre min je, det här skenar iväg......men ok, fodervärd då? Kanske det vore något? Ok det får ge sig.  Nu har jag fått kontakt med ett katteri i Göteborg så får vi se hur det slutar, en liten sibbekompis till Algot vill jag definitivt ha!

The fact is that when you get a Siberian cat you are not satisfied with one, you want one more, maybe two more! They are adorable cats, intelligent, social and so cute in every way and when I realized Algot needs a cat friend that´s when I decided to get one more Siberian cat. I want to use Algot in breeding and why not get a female and I can use Algot and her and get my own litter! But I don´t know, anyway I am in contact with a cattery in Göteborg and time will see how things end up. I will get another cat somehow that´s for sure!


Va? Va sa du? Jag är så trött....en kattflicka hit? Ok, men hon ska vara snygg!

What? What did you say? I´m so tired......a female cat living with us? Ok, but she better be good-looking!

Kommentera här: