Beroendeframkallande

Nu börjar jag förstå vad ägare till sibbar menar med att den sibiriska katten är beroendeframkallande! Så mycket glädje och kärlek som denna lilla varelse ger ! Han är inte som en "vanlig" katt, nej mer som ett mellanting mellan katt och hund kanske. Bara det där att han kommer springandes till mötes när jag varit borta och spinner och visar att jag är väldigt välkommen hem. Nyfikenheten, allt måste undersökas och allt jag gör ska han vara med på. Han är smart också, vet vad ordet puss betyder och sitt. Vi ska träna lite annat också, kanske kan han hoppa genom en rockring? Det vore roligt. Så länge han själv tycker det är spännande så fortsätter vi. Att gå ute i koppel älskar han, ja, kanske inte kopplet då, det skulle han helst slippa om han fick välja. Det blir ju en del spring in och ut och mellan buskar och staket, speciellt då han leker med lille Leo men Algot vet precis när kopplet hindrar honom så istället för att envist fortsätta att gå mellan buskarna så går han runt för att jaga Leo. Ja men, det är ju jättesmart!!


Foto: Ellen Björktegen

ÅÅHH VA TRÖTTSAMT! HAR DU FATTAT FÖRST NU ATT JAG ÄR SMART!!?!

Kommentera här: