Foto saknas - Picture missing

Det blev tydligen något fel med mitt förra inlägg. Meningen var att det skulle finnas med en bild på Algot när han sniffar runt i ett köksskåp men det fungerade inte. Nä, nä men ni kan säkert tänka er vilken glädje det var för Algot när han fick lov att snoka runt i skåpet!
Vet ni, Algot sover inte längre i min säng. Snyft! Har han kanske kommit in i tonåren och måste visa att han minsann klarar sig själv?!
Däremot väcker han mig fortfarande men nu på ett nytt, mer tassgripligt sätt (hoho). Han dyker (ja han dyker verkligen) under täcket och börjar leka med mina fötter. Nu kan jag ju avslöja att jag är inte så pigg på detta nöje så där i ottan men det gör inte så mycket, jag låter honom hållas. Jag är ändå så trött så jag märker knappt att han rusar runt. Är det också något tonårsbeteende?? Till slut får han i alla fall upp mig och då går jag som i dvala och häller upp dagens matgiva i hans skål. Så äter han, tvättar sig och börjar vrålleka. Men då är han så chevarelesk att han låter mig sova till en mer human tid. Så snäll han är!
För det är han värd en puss. Pussen står dock Ellen för!

Something went wrong with my last contribution. I intended to show you the joy of Algot when he was allowed to explore one of the kitchen cabinets.
Algot doen´t sleep in my bed anymore! (Sob!) Maybe he is in his teens and wants to show he can make it on his own?!?
On the other hand he wakes me up very early by diving (and I mean diving) under my cover and starts playing with my feet. I must say I´m not that amused by that routine as I´m very sleepy, but as I am that sleepy I don´t much care he´s there cuz I´m half asleep anyway! At last he gets me up and I give him food, he eats, washes himself and then he starts playing like a tornado! But luckily he´s a good cat and lets me sleep until I get up at a more reasonable hour! He´s a real cutie and worth a kiss although on the picture it´s given by Ellen.

Kommentera här: