Ny väntan på katt/Waiting for a new cat

 Så går jag här och väntar igen......på en sibbe till! En hona den här gången! Helst skulle jag vilja att hon kan komma hit genast men det är ett visst intresse för sibiriska katter och man får vara lite på hugget! Jag skulle också gärna vilja ha en katt med blått och silver eller åtminstone åt silverhållet. Tycker det är så vackert! Men viktigast ändå är att katten har en frisk linje och ett bra temperament! Jag längtar så och jag hoppas verkligen att Algot och den nya katten ska komma bra överens!
Funderar också lite på att bli fodervärd. Skulle vara fantastiskt spännande och roligt att få ta hand om en kull kattungar!!
Nu har Algot och jag varit ensamma en hel vecka. Lillmatte Ellen har varit på Cypern och är på väg hem nu. Vi har haft besök nästan varje dag Ellen varit borta så saknaden efter henne har inte varit alltför svår. Men det blir jätteroligt att få hem henne!! Jag åker ikväll till Landvetter för att möta.

So, here I am again, waiting.....on another Siberian cat! A female this time! I would like her to come right away but there are so many interested in getting a Sib and you have to be on the go so to speak! I would like to have a cat with blue and silver colored fur. But most important is that the cat has a healthy background and a good temperament! I really long for the cat to arrive and I hope Algot and the new cat will like each other!!
Algot and I have been alone for a whole week now. Ellen has been in Cyprus and is on her way home now. We have had people visiting us here almost every day so we haven´t had any time to long for Ellen that much. But it will be so nice to get her home!! I´m leaving for Landvetter Airport tonight to meet her.



Foto: Ellen Björktegen

Kommentera här: