Lek med Tilde - playing with Tilde

Idag har varit en helt underbar sommardag. Tyvärr var jag tvungen att ta bussen in till Knalleland för att köpa mer mat till Algot. Den var helt slut. Väl i affären har de inte den mat jag brukar köpa så det blev ett annat märke och nu med tonfisk vilket han inte ätit förut. Vilken succé det blev! Han lyckades tom göra ett hål i påsen så ivrig blev han!
Jag kom inte bara hem med mat till Algot utan också ett helt nytt matset. Vår lille Algot är en "galning" när det kommer till att dricka vatten. Han dricker bara på så sätt att han doppar ner tassen i vattnet och sen slickar han upp vattnet från tassen. Det är ju ok om det inte bara vore så att han skvätter nåt kopiöst så att jag varit tvungen att ställa vattenskålen på en handduk och ändå blir den plaskevåt. Så nu tänkte jag alltså pröva en ny variant som jag blev rekommenderad av affärsägaren (som själv har några Maine Coon katter). Den har två skålar i en större skål med kant så förhoppningsvis ska Algot inte kunna skvätta lika mycket som förut. Faktum är att han efter några gånger i den nya vattenskålen så drack han direkt och det har jag aldrig sett honom göra förut! Vi får se hur det utvecklar  sig.
Tilde, vår goa grannflicka, var här idag också och lekte med Algot. Titta här så fint Tilde har gjort för Algot!

Today has been a lovely summerday but sadly I had to go to the mall to get food for Algot. In the stor the brand I usually buy was out so I had to get another kind with tuna. What a sucess! Algot teared the bag open in his eagerness to get a taste.
I also bought a new feeding plate for him where he can both eat och drink water. It is a special design so that the cat don´t splash that much because that´s what Algot has been doing! Hope this will work.
Tilde, our next door neighbor, was here today and see what  a niceplayground  she made for Algot:






Algot har en tunnel han älskar att spring in i och gömma sig. Det är jätteroligt när man bankar på botten, då gör han en "rusning"  inne i tunneln. Tilde lekte idag denna lek.

Algot has a playing tunnel he likes to play with. He runs into it and hides. It´s a lot of fun when we bang on the bottom, he then "rushes"  inside the tunnle.


En dag med en katt är aldrig tråkig, jag lovar!

A day in company with a cat is never dull, beleive me!

Kommentera här: