Rosen John Davis



Rosen John Davis i nästan helfigur. Den planterades i höstas så jag tycker den har tagit sig otroligt fint!
My rose John Davis. It was planted last fall as a very small plant so I believe it´s doing just fine!



Min trädgård är en liten plätt, från början bara gräs där jag sen förra sommaren har satt en svart-och röd vinbärshäck. Några vresrosor, kryddörter, en björnbär, en katsura som jag är jätteglad för och en hel del annat, jo just det, rosenhallon också. Den har inte växt så mycket än men den kanske tar sig till nästa år. Tydligen växer den som ogräs när den väl kommer igång. Senast i jorden blev flera plantor av heuchera (alunrot), några varianter som jag köpt från odla.nu, också det ett bra ställe att köpa plantor från. Anisisop och ormöga planterades också. Sen är jag mycket spänd på hur mina klematis "Korean Beauty" ska arta sig. Den har jag dragit upp från frö, två plantor och de satte jag bredvid John Davis. Vi får väl se om tycke uppstår! Hoppas hoppas!
_____________________________________________________________________________________________________
My garden is just a small piece of green grass where I last summer planted a hedge of black and red currants. Some roses, herbs, blackberry, katsura (a tree) and many other plants. This year I put even more like heuchera, clematis from seed, and other plants. I´m sorry to say I don´t know the English name for many plants but maybe you will recognize some from my pictures as they appear on your screen.

Kommentera här: