Äventyr i skogen/Adventure in the woods

Algot och jag går i vår fina bokskog och njuter. Han jagar insekter och närmast flyger upp i träden. Under ett av dessa flygäventyr fryser han, vänder på huvudet och fryser till ännu mer. Då kan jag ju inte låta bli att vända på huvudet jag också och vad ser jag? En stor råbock bara några meter ifrån oss! Nog för att rådjur är vanliga djur och jag har sett många genom åren men att se den så nära i en ljuvlig bokskog, det var ren och skär lycka. Råbocken vände på stört när jag rörde mig och utstötte några skällanden. Härligt! Men, kan jag tillägga, det är inte lika roligt när de äter av mina tulpaner på våren!!

Algot and I are in our lovely beech wood and having a wonderful time. He´s chasing insects and climbing or flying up the trees. During one of these flying adventures he freezes, turns his head and freezes even more. Then I, his mistress have to watch as well and what do I see? A huge "rådjur" deer (a male) only a few meters away from us! Deer are very common and I´ve seen many but to see them so close and in the lovely surroundings, it was a moment of happiness. The deer turned around and fled as soon as I moved and as it fled it made that familiar barking sound. Lovely! But, it is not that nice when they eat my tulips in springtime!!



Innan vi gick ut i skogen sa jag till Algot att du måste lära dig att borsta tänderna för de stinker! Visst är han duktig!?!
Before we went to the woods I told Algot you must learn how to brush your teeth cuz they stink! He´s a good boy, right!?!
1 Carola:

skriven

Så roligt att kunna följa er på detta viset. Ni verkar ha det jätte mysigt du och lille Algot och det känns så bra att veta att han blir så väl omhändertagen och är så älskad. Ser med spänning fram emot att läsa mer.



Kramar från en stolt "mormor"

Kommentera här: