En regnig dag/A rainy day

Ja, vad gör man en regnig dag med en katt nyss hemkommen från midsommarfirande? Sover kanske, det har både jag och Algot gjort.

Vi har ju firat midsommar och Algot har gjort sin första resa med buss, tåg och hem i bil. Resan med buss och tåg gick hur bra som helst. Det var spännande att sitta på det överfulla tåget och skåda på alla människor som gick fram och tillbaka till toaletten. Bilturen hem däremot var lite otrevligt. Den låter. Vad är det för ljud? Bäst jag mjauar lite för att påtala för dessa människor att ni måste faktiskt dämpa er lite! Men till slut blev Algot ändå lite småtrött och blinkade lite slött mot alla träd som susade förbi.
Vistelsen hos mina föräldrar med lille Algot blev en fullständig succé för alla parter! Algot klev ur sin transportväska och intog huset med storm. Jaha, har jag ett slott till? Det visste jag faktiskt inte men det gör inte mig nåt, tvärtom! Och herregud så många fåglar det finns här och vilket härligt syrénträd att klättra i! Det är minsann inte första gången jag använder det här slottet!

What does one do one rainy day? Take a nap maybe. At least that´s what Algot and I did.
We celebrated midsummer´s eve and Algot made his first trip by bus, train and going home by car. Well, actually it was his second to be correct. The trip went without any trouble. Algot thought it was very exciting to be on the crowded train and to watch all the people that went back and forth to the lavatory. The car ride home was not a success! There is a noise! What is that? I better say miauu quite many times so they understand to be quiet!!! Eventually Algot got tired and looked out with drowsy eyes as the trees rushed by.
The stay at my parents place was a complete success! Algot got out of his transport box and took the house by storm. Aha, I´ve got another castle? I didn´t know but wow am I lucky! And my there are really many birds here to chase and what a cool lilac tree to climb in! This won´t be the last time I´m using this castle!

Kommentera här: