Leksaker - Toys

Det där med leksaker till katter är ju en hel industri! Finns hur mycket som helst att köpa. Själv köpte jag en hel del små saker till Algot i förhoppningen att han skulle tycka att han kommit till en himla bra familj!! Nu kan jag ju avslöja att vissa kunde jag lämnat i affären och att enkla saker som en penna och en liten pappersbit är minst lika roligt som en dyr mus som luktar kattmynta!
Och det där med sovplatser. Han har ju ratat den mysiga gosiga bädden helt och hållet!! Den kan jag sälja eller ge bort till bättre behövande. Nej, heter man Algot så är det mormors och morfars filt som gäller, eller köksstolen med skön sittdyna eller min säng. Så det så!
Apropå köksstolen - häromdan sitter jag på denna nämnda stol och läser. Då kommer Algot och tittar strängt på mig, han jamar och jag tror han vill leka och säger att nej, jag kan inte nu, jag läser ser du väl?! Men han fortsätter, nu mer intensivt och börjar nafsa mig i handen. Aha, då förstår jag. Jag byter stol och han lägger sig genast skönt tillrätta i sin egen köksstol med den sköna dynan. Den är hans! Tala om att katten sveper in i ens liv! Underbart!_ __________________________________________________________________________________ Toys for cats is a huge industry! I myself bought a whole lot of stuff to entertain Algot and hoping he would think he had made it to a very nice family! I can reveal now that most of it I could have left in the store cuz simple stuff as a pencil and a piece of paper is just as fun as an expensive mouse with catmint! I also bought a furry bed I thought he would love. He hasn´t been it once! Nope, the blanket he got from granny and grandpa that´s his absolute favorite. He is already the king of the house!


Mormor och morfars filt är bäst!!

The blanket my grandparents gave me is the best!

Kommentera här: