Nybliven kattmamma/I just became a mother to a Siberian cat

Så har då äntligen min gamla dröm om att få ta hand om ett djur uppfyllts. Lille Algot hämtades av min dotter och mig i Varberg i i slutet av april 2008. I skrivande stund har han redan växt mycket och är en stor kattunge.
Han har säkert gått in i tonåren eftersom han har blivit mer eller mindre "galen" emellanåt. Några gånger har jag fått ta i med min allra mörkaste och imponerande röst och tryckt ner honom mot golvet. Varför så hårdhänt undrar ni?? Jo, han rusar mot mina fötter, tar tag och biter. AJ! Jag vill ju inte ha en värsting till katt! Bortsett från detta lilla busstreck är han världens underbaraste katt!! Så tillgiven, rolig och gosig. Pratig är han också och vacker.
Algot är en sibirisk katt vilket ni kan läsa mer om här: www.sibiriskkatt.nu

At last my longing for having a cat came true. Algot was broght to us by my daughter and myself in the small town of Varberg by the coast in the end of April 2008. He´s alreday grown a lot and is now quite a big kitten.
He´s probably a teenager now cuz lately he´s been a bit "mad". Sometimes I had to really use my darkest and most impressive voice and say NO. But anyway he is the most lovely little kitten, he´s very affectionate, sleeps in my bed every night and he is also funny and talkative. He is a very beautiful cat.
Algot is a Siberian Cat and you can read more about the breed here:



 

 



Mjauuheeej! Köksfönstret är spännande! Mattes alla växter vet jag inte vart de tog vägen??
The kitchen window is exciting! I wonder where all the plants went that my mistress loves so much??



Vadå ha till brödburk????
What? A bread box??? No way!



Kommentera här: