Träd träd vad jag älskar träd säger Algot/I just love trees says Algot

Vilken härlig bokskog vi har, Algot och jag!
Idag tog vi en tur som vanligt och Algot var ovanligt flitig med att slänga sig i träden och jag hade tursamt kamera med mig!
Innan vi kom iväg till skogen fick vi ett snabbt besök av en av alla katter som finns häromkring.

What a lovely beech wood we have, Algot and me!
We took a walk today as usual and Algot were up in the trees and for a change I had my camera with me.
Before we got to the woods one of all the cats around here crossed our yard.

Hej hej!! Vänta vänta jag vill med!!
Hi there!! Wait for me!

Nåväl, det kommer fler dar konstaterar Algot och kutar iväg till skogen.
Well, other  come Algot said and ran off to the woods





Bäcken är full av frestelser, insekter och bara att skvätta med tassen och sen smaka av kvalitén på vattnet!
Nere vid bäcken blir det vattenprovning! Mmmm, fin årgång det här!!
Nice water!


Vad tycker du matte, ska jag svinga mig upp här? Go for it säger jag!


Vad säger du nu då? Att du är världens modigaste katt, Algot!
You´re a real brave cat Algot!


Vilken utsikt! What a nice view!


Jo jag ska högre! A little bit higher!


Min vilosten - A good stone to rest on






1 ellen:

skriven

guuuuuuuuud va fina bilder!

Kommentera här: